توصیف گونه جدید urocystis phalaridis، روی phalaris sp. از ایران

نویسندگان

کلمن ونکی

مهرداد عباسی

چکیده

بازنگری نمونه های هرباریومی سیاهک ها در مجموعه مرجع قارچ های وزارت جهاد کشاورزی مشخص نمود که نمونه سیاهک روی گونه ای از phalaris جمع آوری شده از گرگان،  به گونه جدیدی از جنس urocystis تعلق دارد. لذا، نمونه مذکور در مقاله حاضر تحت گونه جدید urocystis phalaridis شرح داده می شود. ضمن ارایه تصاویر میکروسکوپ الکترونی و نوری از این گونه جدید، کلیدی نیز برای شناسایی گونه های urocystis روی زیرقبیله phalaridineae در دنیا ارایه می شود.

برای دانلود باید عضویت طلایی داشته باشید

برای دانلود متن کامل این مقاله و بیش از 32 میلیون مقاله دیگر ابتدا ثبت نام کنید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

Urocystis phalaridis sp. nov. on Phalaris sp. from Iran

A new smut fungus, Urocystis phalaridis, is described on Phalaris sp. (Poaceae) from Iran.

متن کامل

معرفی گونه جدید Milium atropatanum و اولین گزارش گونه Phalaris aquatica از ایران

گونه Milium atropatanum  به عنوان گونه جدید بر اساس نمونه‌هایی که از کوه دوغرون واقع در ارسباران و دامنه‌های غربی و جنوبی کوه سبلان جمع آوری شده شرح داده می‌شود. این گونه با گونه های  M. schmidtianum و M. transcaucasicum   قرایت و نزدیکی دارد ولی با گونه M. schmidtianum  به لحاظ اندازه گیاه، ابعاد (پهنک برگ، گل آذین، سنبلچه) و همچنین مژه دار بودن زبانک تفاوت دارد. نمونه هایی از جنس Milium با شم...

متن کامل

توصیف گونه جدید astragalus barnasariformis از ایران

گونهastragalus barnasariformis  از جنس گون (تیره باقلاییان) برای نخستین بار برای فلور ایران شرح داده می شود. این گونه انحصاری استان زنجان در شمال غرب ایران است. ویژگی های مورفولوژیکی قرار گرفتن این گونه را در بخش trachycercis تایید می کند. دو گونهa. barnasari  و a. chalilovii  نزدیکترین گونه ها به گونه جدید هستند.

متن کامل

توصیف گونه جدید anthracoidea songorica، عامل سیاهکcarex songorica از ایران

گونه جدیدی از جنس anthracoidea تحت نامa. songorica روی carexsongorica از زیرجنس carex بخشpaludosdae برای نخستین بار از ایران به جهان علم معرفی می شود. ضمن ارایه شرح و تصاویر میکروسکوپ نوری و الکترونی از گونه مورد بحث، کلید شناسایی برای گونه های anthracoidea روی اعضایcarex, subgen.carex,sect.carexs. lat. ارایه می گردد.

متن کامل

معرفی گونه جدید milium atropatanum و اولین گزارش گونه phalaris aquatica از ایران

گونه milium atropatanum  به عنوان گونه جدید بر اساس نمونه هایی که از کوه دوغرون واقع در ارسباران و دامنه های غربی و جنوبی کوه سبلان جمع آوری شده شرح داده می شود. این گونه با گونه های  m. schmidtianum و m. transcaucasicum   قرایت و نزدیکی دارد ولی با گونه m. schmidtianum  به لحاظ اندازه گیاه، ابعاد (پهنک برگ، گل آذین، سنبلچه) و همچنین مژه دار بودن زبانک تفاوت دارد. نمونه هایی از جنس milium با شم...

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید


عنوان ژورنال:
رستنیها

ناشر: مؤسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور

ISSN 1608-4306

دوره 12

شماره 2 2012

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023